PISA у центрі уваги
Вісімнадцять давніх учасників PISA показали покращення середньостатистичних показників учнів із читання після першої участі у PISA у 2000-х роках: Сінгапур покращив свої (вже) високі показники у 2009 році; Естонія, Німеччина, Макао (Китай) та Польща перейшли від середнього або нижчого за середній показника, які вони мали, узявши участь у PISA вперше, до вищого за середній в останніх циклах дослідження; Португалія досягла середнього рівня
по ОЕСР між 2000 та 2018 роками; а Албанія, Чилі, Колумбія, Ізраїль, Йорданія, Республіка Молдова, Чорногорія, Перу, Катар, Румунія, Російська Федерація та Сербія із часом наблизилися до середнього показника по ОЕСР.
За останні 20 років важливість стати вправним читачем для розвитку своїх знань і потенціалу не втратила актуальності. Але те, як і що люди читають, суттєво змінилося з 2000 року. Письмова інформація тепер – це не тільки чорнило на друкованій сторінці, у більшості випадків це й електронні сигнали на екранах.
Утішна новина полягає в тому, що майже в усіх країнах / економіках учні з високими розширюють свій репертуар навичок, оскільки збільшується попит на більш складні процеси читання. Однак тенденції результативності учнів із низьким рівнем успішності
та збільшення диспропорцій між досягненнями різних груп учнів у багатьох країнах викликають занепокоєння. Учні, які потребують додаткової підтримки та уваги, повинні бути виявлені на ранньому етапі, щоб гарантувати, що прогалини в навчанні, що спостерігаються сьогодні, не стануть причиною більшої соціальної та економічної нерівності в майбутньому.