Експериментальна та інноваційна діяльність

Закон України “Про інноваційну діяльність”

Методичні рекомендації

Накази про організацію дослідно-експериментальної роботи в закладах освіти міста Києва

Положення про інноваційну діяльність

Положення ЕНЗ

Зразки документів

Інноваційна діяльність та освітні проекти

Інформація щодо закладів загальної середньої освіти, в яких здійснюється реалізація інноваційно-освітніх проєктів на всеукраїнському та регіональному рівнях (станом на 01.12.2024)

Назва ЗЗСО Тип дослідження (регіональний/ всеукраїнський) Тема дослідження Початок дослідження (рік) Закінчення дослідження (рік) Наказ (№_, від__), яким затверджено дослідження Наукові керівники (ПІБ, місце роботи, посада)
Ліцей № 8 Оболонського району м. Києва всеукраїнський Науково-методичне забезпечення STEM-освіти в закладах освіти 2024 2027 Наказ МОН від 09.10.2024 № 1438 Рогоза Валентин Володимирович, кандидат педагогічних наук, завідувач відділу STEM-освіти Інституту педагогічки НАПН України
Ліцей № 8 Оболонського району м. Києва всеукраїнський Створення й упровадження моделі націоналтьного освітнього технопарку з підвищення якості дошкільної та загальної середньої освіти за участі закладів освіти, які працюють за науково-педагогічним проєктом “Інтелект України” 2021 2030 Наказ МОН від 29.06.2021 № 734 Ірина Гавриш, директор НДІ експериментальної дидактики ХНПУ імені Г.С. Сковороди, доктор педагогічних наук
Ліцей № 9 “Гармонія Оболонського району м. Києва Всеукраїнський експеримент «Психолого-педагогічні умови становлення ціннісних орієнтацій дітей в ігровій та навчальній діяльності освітньої системи «Радість розвитку» 2015 2025 Наказ МОН України від 17.08.2020 № 1056 Т. О. Піроженко завідувач лабораторії психології дошкільника Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України
Член-кореспондент НАПН України, доктор психологічних наук, професор
Ліцей № 9 “Гармонія Оболонського району м. Києва Всеукраїнський експеримент «Реалізація  компетентнісного  підходу  в  науково-педагогічному  проекті  «Інтелект  України»  на  базі  загальноосвітніх  навчальних  закладів» 2017 2027 Наказ МОН від 02.11.2016  № 1319 Гавриш І. В., доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки і методики професійної освіти Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди.
Ліцей № 9 “Гармонія Оболонського району м. Києва Всеукраїнський експеримент Організаційні та науково- методичні умови створення STEM-центрів 2024 2027 Наказ № 741   від 12.02.2022р Завалевський Юрій Іванович, доктор педагогічних наук, професор
Ліцей № 14 імені С.Ф.Грушевського Оболонського району м. Києва Всеукраїнський «Науково-методичне забезпечення STEM-освіти в закладах освіти» у вересні 2024 – грудні 2027 років 2024 рік 2027 Наказ міністерства освіти і науки України №1438 від 9.10.2024 Рогоза Валентин Володимирович, кандидат педагогічних наук, завідувач відділу STEM – освіти Інституту педагогіки НАППН України
Ліцей 157 Оболонського району м. Києва Регіональний Організаційно-педагогічні умови формування в учнів лідерських навичок. 2020 2025 ДОМНС № 28 від 15.02.2021 Науковий керівник – В.І.Ковальчук доктор педагогічних наук, Глухівський сільськогосподарський університет
Ліцей 157 Оболонського району м. Києва Регіональний Застосування методики і програми AgileBrain для підтримки ментального здоров`я учнів ЗЗСО м. Києва 2024 2026 Наказ № 123 від 15.10.2024 директор Інституту післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка Войцехівський Михайло Федорович
Ліцей № 214 Оболонського району м.Києва всеукраїнський Організаційні та науково- методичні умови створення STEM-центрів 2022 2027 Наказ № 741   від 12.02.2022р Завалевський Юрій Іванович, доктор педагогічних наук, професор
Школа І-ІІІ ступенів № 225 Оболонського району м.Києва всеукраїнський «Реалізація  компетентнісного  підходу  в  науково-педагогічному  проекті  «Інтелект  України»  на  базі  загальноосвітніх  навчальних  закладів» 2017 2030 Наказ МОН від 02.11.2016  № 1319 Гавриш І. В., доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки і методики професійної освіти Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди.
Школа І-ІІІ ступенів № 232 Всеукраїнський Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти 2021 2027 Наказ МОН України від 02.04.2021  № 406 Філоненко Ірина Олександрівна,методист НМЦ професійного розвитку педагогічних працівників, Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка
Ліцей № 240 “Соціум” Оболонського району м. Києва регіональний Організаційно-педагогічні засади формування індивідуального вибору учнів в умовах профілізації 2024 2029 Наказ № 87 від 05.08.2024 Войцехівський М.Ф., директор Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент
Ліцей № 245 “ГЕЛІКОН” Оболонського району м. Києва регіональний Формування духовно-моральних цінностей учнів у системі художньо-естетичного виховання в урочній та позаурочній діяльності 2023 2028 № 11 від 19.01.2024 Департаменту освіти і науки м. Києва Войцехівський Михайло Федорович, доцент, директор Інституту післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка
Ліцей № 245 “ГЕЛІКОН” Оболонського району м. Києва регіональний Організаційно-змістові та методичні засади діяльності школи повного дня 2024 2029 Наказ № 87 від 05.08.2024 Департаменту освіти і науки м. Києва Хоружа Людмила Леонідівна, професор, доктор педагогічних наук, завідувач кафедри освітології та психолого-педагогічних наук Київського столичного університету імені Бориса Грінченка
Ліцей № 252 імені Василя Симонека Оболонського району м. Києва всеукраїнський “Науково-методичне забезпечення STEM-освіти в закладах освіти” 2024 2027 Наказ (№ 1438, від 09.10.2024) Валентин Рогоза, кандидат педагогічних наук, завідувач відділу STEM -освіти Інституту педагогіки НАПН УКраїни
Ліцей № 328 Оболонського району м. Києва всеукраїнський “Організаційно-педагогічні умови використання освітніх технологій для персоналізації навчання здобувачів освіти на засадах особистісно орієнтованої освіти у воєнний та повоєнний час” 2023 2028 Наказ МОНУ № 1358 від 06.11.2023 Завалевський Ю.І., доктор педагогічних наук, професор, перший заступник директора Державної наукової установи “Інститут модернізації змісту освіти”.
Ліцей “Оболонь” Оболонського району м. Києва регіональний Застосування методики і програми AgileBrain для підтримки ментального здоров`я учнів ЗЗСО м. Києва 2024 2026 Наказ № 123 від 15.10.2024 директор Інституту післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка Войцехівський Михайло Федорович
Навчально-виховний комплекс “Потенціал” Оболонського району м. Києва всеукраїнський «Організаційно-педагогічні умови функціонування та розвитку безпечної школи у воєнний/повоєнний час» 2023 2027 Наказ МОН України від  14 лютого 2023 року     № 164 Рогова Віра Борисівна, кандидат педагогічних наук,  ректор КНЗ КОР “Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів”.
Навчально-виховний комплекс “Потенціал” Оболонського району м. Києва всеукраїнський «Соціально-педагогічні чинники партнерської кооперації в процесі реалізації концептуальних змін профільної школи» 2024 2027 Наказ МОН України від 09.12.2024 року № 1717 Кириленко Світлана Володимирівна, начальник відділу інноваційної діяльності дослідно-експериментальної роботи ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» Міністерства освіти і науки України

 

Зразок Титульної сторінки до Звіту з проведення дослідно експеримент. роботи (.pdf)

 

План звіту про результати дослідно-експериментальної роботи 

(повна назва закладу освіти, на базі якого проводиться експеримент)

  1. Тема дослідно-експериментальної роботи та номер наказу Департаменту освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), яким вона затверджена, назва і термін етапу.
  2. Керівники дослідно-експериментальної роботи.
  3. Терміни і завдання дослідно-експериментальної роботи (згідно із завданнями, визначеними в заявці та програмі).
  4. Звіт про виконання завдань етапу дослідження.

(Результати дослідження подавати відповідно до послідовності завдань із зазначенням конкретно виконаної діяльності, отриманих результатів, що мають аргументуватися доказовими матеріалами).

  1. Використані діагностичні методики та технології (психодіагностики, соціометрія та ін.): назва, автор.
  2. Результати моніторингу в експериментальних і контрольних групах.

(Подавати у таблицях, діаграмах, графіках тощо. Відобразити динаміку змін за період дослідно-експериментального дослідження та виконати аналіз отриманих результатів).

  1. Непередбачені результати.
  2. Перелік основних друкованих праць за темою дослідно-експериментальної роботи.
  3. Загальний висновок за темою дослідно-експериментальної роботи.

(Повинен відображати результативність, доцільність та ефективність експерименту).

  1.  У додатках подаються матеріали, які підтверджують результати дослідно-експериментальної діяльності закладу освіти.
  2. Звіт підписує науковий керівник дослідно-експериментальної роботи та директор закладу освіти, підписи завіряються печаткою закладу освіти.

 

План підсумкового звіту

(повна назва закладу освіти, на базі якого проводиться експеримент)

про хід і результати експериментального дослідження

 

  1. Тема експериментальної педагогічної програми та номер наказу, яким вона затверджена.
  2. Терміни та завдання експериментального педагогічного дослідження.
  3. Очікувані результати експериментального педагогічного дослідження згідно завдань програми.
  4. Звіт про виконання кожного завдання програми.
  5. Використані діагностичні методики та технології (психодіагностики, соціометрія та ін.): назва, автор.
  6. Зведені у (таблиці, діаграми тощо) результати моніторингу експериментальних і контрольних груп, які відображають динаміку змін за весь період експериментального педагогічного дослідження.
  7. Підсумковий аналіз результатів моніторингу.
  8. Непередбачені результати.
  9. Короткі анотації до матеріалів, розроблених в ході експериментального педагогічного дослідження (методичні рекомендації, моделі, технології, методики, програми, підручники, посібники, робочі зошити тощо).
  10. Перелік основних друкованих праць за темою експериментального педагогічного дослідження.
  11. Висновок про доцільність впровадження у освітній процес.
  12. Підписує звіт науковий керівник експериментального педагогічного дослідження та директор закладу освіти.

 

Звіт подається на електронному та паперовому носіях протягом місяця після семінару про завершення науково-дослідної роботи (Times New Roman, шрифт 14, інтервал 1,5).

 

До звіту обов’язково додаються:

  • папка з усіма матеріалами звітного періоду, які висвітлюють результати експериментального педагогічного дослідження відповідно до викладених у програмі завдань (ксерокси публікацій, методичні рекомендації, моделі, технології, методики, програми, підручники, посібники, робочі зошити тощо);
  • рецензії на програми навчальних курсів;
  • експертна оцінка відповідних науково-методичних рад щодо використання підручників, посібників, робочих зошитів;
  • доповідна аналітична записка про результати проведення експериментального дослідження (якщо база експериментального дослідження охоплює більше, ніж один заклад освіти).

 

Zrazok_list_pripinenia_exp.pdf

zrazok_list-klopotania_doslidna.pdf

zrazok_list-klopotania_rnmc.pdf

zrazok_zayavka_na_exp.pdf